Forum www.mobilemanga.fora.pl Strona Główna
->
R.P.G
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Anime
----------------
Dragon Ball
Bleach
Naruto
FullMetal Alchemist (FMA)
Mobiles
----------------
Gry Java
Motywy
Tapety
Dzwonki/Muza
Video
Wszystko
----------------
Babskie sprawy
Inne
Ciekawostki
----------------
Filmy
Moda
Download
Pomoc
----------------
Komórki
Lekcje
PSP
----------------
Homebrew
Themes(motywy)
Gry
News-y
Multimedia
Pomoc
Fantastyka
----------------
Gry Karciane
R.P.G
L.A.R.P
Obrazki
Historie
Forum
----------------
Gry "forumowe"
Śmieszne
----------------
Opowiadania
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Zubrzyk666
Wysłany: Pon 22:41, 17 Mar 2008
Temat postu: Potrzebne informacje do kart postaci.
Postać gracza lub Bohater gracza jest to osoba lub istota, w którą wciela się gracz podczas sesji, której poczynaniami steruje i którą kreuje jako osobowość. Zazwyczaj Postać gracza, o ile nie ginie w trakcie sesji jest przez długi czas odgrywana przez danego gracza, czasami w różnych kampaniach i u różnych Mistrzów Gry. Pozostałe postacie, w które wciela się Mistrz Gry nazywane są Bohaterami Niezależnymi.Nieodłącznym niemal elementem systemów są opisy mechaniki rozgrywki. Stanowią je zazwyczaj określone zestawy wzorów matematycznych lub słownych określeń, pozwalających określić wpływ poszczególnych czynników na efekt danej akcji. Przykładowo, na powodzenie próby otwarcia przez postać zamka wytrychem wpłynąć mogą: zręczność palców, typ wytrycha czy stopień skomplikowania mechanizmu, a czasem nawet tak abstrakcyjne współczynniki jak szczęście postaci, czy znaczenie otwarcia tegoż zamku dla tworzonej historii. Do opisu poszczególnych czynników stosowane są ustalone zestawy parametrów - mierzalnych, jak np. masa czy rozmiar przedmiotów, lub przybliżanych, takich jak stopień niewygody pancerza lub gęstość mgły. Współczynniki przybliżane zazwyczaj określa się wartością punktową (np. w skali od 0 do 10), procentową, słownie (według umownej skali, np. od "fatalnie" poprzez "średnio" do "doskonale") lub opisowo.
Przykładem zestawu umownie określonych parametrów jest stosowany często mechanizm kwantyzacji cech bohaterów, regulujący zasady ich opisu, co służy rozstrzyganiu odgrywanych i opisywanych akcji. Zazwyczaj odpowiednimi współczynnikami opisane są fizyczne i psychiczne cechy danego bohatera (takie jak: siła, inteligencja, zręczność) oraz umiejętności, określające jak bardzo postać się na czymś zna lub jakie posiada na danym polu doświadczenie (np. targowanie się czy walka mieczem dwuręcznym). W trakcie rozgrywki poszczególne cechy postaci mogą się zmieniać, gdy postać zdobywa nowe zdolności lub ulega obrażeniom. Gracze zazwyczaj spisują informacje o swoich postaciach na specjalnie przygotowanych tzw. kartach postaci, co pozwala na kontynuowanie jedną postacią rozgrywki przez kolejne sesje, odpowiadające kolejnym przygodom, oraz na jej rozwój pomiędzy kolejnymi przygodami.
Cecha postaci jest to bazowy współczynnik testowany w różnych sytuacjach w czasie sesji RPG, przedstawiany zazwyczaj w formie liczby, której wielkość jest ustalana podczas tworzenia postaci i ewentualnego dalszego rozwoju. Czasami cechy postaci wpływają na wielkość innych współczynników, np. umiejętności. W zależności od systemu postacie graczy posiadają odmienny zestaw cech. Różne typy zestawów cech wynikają z konwencji systemu.
Generalnie cechy postaci można podzielić na fizyczne (siła, zręczność), intelektualne (inteligencja, spostrzegawczość), społeczne (charyzma, wygląd) i magiczne (moc magii, odporność na magię)
Lista typowych cech postaci
Siła
Zręczność (Zwinność)
Wytrzymałość (Odporność)
Żywotność (Kondycja)
Szybkość (Refleks, Inicjatywa)
Inteligencja (Mądrość)
Percepcja (Spostrzegawczość)
Charyzma (Wygląd, Prezencja, Ogłada)
Opanowanie (Siła Woli)
Siła - W grach zazwyczaj odzwierciedla obrażenia jakie zadaje postać. Siła może być wymagana do założenia różnego rodzaju przedmiotów.
Zręczność - Im większa wartość tym postać ma większą szansę na trafienie przeciwnika.
Wytrzymałość lub żywotność - Punkty z tych cech przeliczane są na życie postaci, czyli ile obrażeń dana postać może odnieść zanim zginie.
Szybkość - Czasem nazywane punktami akcji. Wartość ta wskazuje jak szybko postać może wykonać atak.
Inteligencja - Przeliczana jest na punkty magii (manę). Za manę możemy rzucać czary.
Percepcja - Zdolność znajdowania pułapek, ukrytych przejść lub skarbów.
Charyzma - Im wyższa wartość tym łatwiej nawiązać kontakt z innymi postaciami.
Siła woli - Daje odporność na magię.
Umiejętność
(z ang. skill) to obok współczynników typ danych liczbowych w grach fabularnych, opisujących postać gracza. Umiejętności określają jak zaawansowana jest w danej dziedzinie postać. Im większa jest wartość danej umiejętności, tym łatwiej jest wykonać postaci test związany z nią. Umiejętności dotyczą zasadniczo dziedzin, których można się nauczyć; ponadto zwykle łatwiej jest je zdobyć (lub zwiększyć ich poziom) niż współczynniki.
Umiejętność jest zazwyczaj wyrażana wartością liczbową (im większa tym lepiej), chociaż są pewne wyjątki. Na przykład w systemie Warhammer Fantasy Roleplay umiejętność nie ma wartości liczbowej a to czy powiedzie się dane działanie (uda się nam wykonać test) zależy od tego czy posiadamy daną umiejętność (np. próbując przepłynąć rwącą rzekę bez umiejętności "pływanie" zapewne utopimy się). W systemie FUDGE umiejętności są określane słownie.
W zależności od systemu dostępna lista umiejętności jest różna, co zazwyczaj zależy od zaawansowania technologicznego w świecie gry. W tych systemach Fantasy, w których świat zbliżony jest do epoki średniowiecza, nie występuje na przykład umiejętność prowadzenia samochodu - za to mogą pojawić się np. umiejętności związane z magią, lub też odzwierciedlające rozbudowanie mechaniki walki bronią białą.
[b]Rozwój umiejętności
: [/b] Najpowszechniej stosowanym sposobem rozwoju umiejętności jest kupno punktów ją wyrażających w zamian za punkty doświadczenia (czasem pośrednio - gracz może rozwinąć w określony sposób umiejętności podczas awansu postaci na kolejny poziom). Mogłoby to jednak prowadzić np. do sytuacji, w której postać za punkty doświadczenia uzyskane za uratowanie księżniczki "uczy" się łowić ryby (choć nigdy wcześniej tego nie robiła), dlatego też Mistrz Gry zazwyczaj ma prawo zablokować rozwój niewykorzystywanej umiejętności.
Druga z popularnych metod polega na rozwoju umiejętności wraz z jej używaniem. Wprowadza to jednak konieczność skrupulatnego odnotowywania przypadków wykorzystania każdej z nich, co w praktyce ogranicza wykorzystanie tego sposobu wyłącznie do gier komputerowych.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme ©
Zarron Media
Regulamin